Allmänna leveransvillkor

Leveransvillkor

Om inte särskilt fraktsätt avtalats vid beställning skickas godset med PostNord DPD Företagspaket. Varorna emballeras omsorgsfullt på ett av PostNord godkänt sätt.

Det åligger kunden att vid mottagandet noga kontrollera godset efter transportskador. Eventuella skador anmäls genast till transportföretaget.

Leveranstid

Lagerstatus för varje del visas i katalogen.
Delar som finns i lager levereras med:

Reklamationer Postens paket

Synliga skador på emballaget måste anmälas till posten samma dag eller vid mottagandet.
Skador på gods där synliga skador ej finns på emballaget måste anmälas inom 7 dagar till posten. Om inte detta uppfylls ersätts inte skadan.

Garanti

Alla Galwins reservdelar omfattas av 3 års garanti.
Reklamation måste anmälas till Galwin innan eventuellt åtgärdande påbörjas.

Galwin beordrar i varje enskilt fall vilken åtgärd som kan bli aktuell.

Garantiåtagande ersätter reservdelen med en likvärdig.
Garantin gäller för köparen och kan inte överlåtas.
Retur av reklamerad vara måste anmälas via www.galwin.se

Returrätt 

Reservdelar i obruten och oskadad förpackning får returneras inom 6 månader efter leveransdag.
Leveransdokument fastställer datum.

Alla returer måste anmälas på www.galwin.se . Detta sker i kassan under ”Retur / Reklamation”.

Returgods som ej anmälts via galwin.se behandlas ej.

Returavdrag

I övrigt hänvisas till Sveriges Bildelsgrossisters Förening (SBF) Allmänna Leveransbestämmelser.